O mnie krótko

Uwielbiam psychologię. Jestem nie tylko psychologiem, ale też pasjonatem psychologii. Lubię poznawać, dostrzegać i obserwować mechanizmy, które kierują naszym zachowaniem. Staram się zrozumieć, jak i dlaczego wywołują one w nas konkretne reakcje i prowadzą do podejmowania określonych działań. Uczę się i przekazuję tę wiedzę innym, aby im pomóc w pracy nad sobą, w zmienianiu siebie tak, aby stawali się bardziej efektywni w swoich działaniach.

Ze swoimi klientami pracuję w wielu obszarach: w środowisku domowym, biznesowym, szkolnym i akademickim. Dzięki wiedzy i doświadczeniu w temacie psychologicznych mechanizmów zachowań pomagam im poprawić (lub/i zbudować) relacje zarówno ze swoimi najbliższymi – żoną, mężem, dziećmi – z partnerami i klientami w pracy lub biznesie, a także z uczniami i studentami w szkole lub na uczelniach wyższych, gdy pracuję z nauczycielami i wykładowcami.

Swoją wiedzę i doświadczenie nabywałem przez wiele lat, zarówno w roli męża i ojca, jak i przedsiębiorcy prowadzącego własną firmę, korzystając równocześnie przez ponad 20 lat z licznych pozaakademickich programów rozwoju osobistego. Po latach zdecydowałem się pogłębić swoją wiedzę na dziennych studiach psychologicznych, które ukończyłem ze specjalnością psychologa wspomagania rozwoju.

Dziś z ogromną przyjemnością dzielę się swoją wiedzą podczas szkoleń i indywidualnych konsultacji. Opracowałem kilka autorskich programów, które pomagają moim klientom budować relacje na wielu płaszczyznach i w różnych środowiskach. Potwierdzają oni, że praktycznie w każdej sytuacji pomaga im znajomość mechanizmów zachowań, a z nią umiejętności budowania pozytywnych relacji. To obowiązkowy składnik tzw. recepty na sukces w każdej dziedzinie.


 

O mnie – nieco dłużej

Swoją przygodę z problematyką budowania relacji rozpocząłem jeszcze przed maturą, kiedy to po raz pierwszy zarejestrowałem swoją działalność gospodarczą. Dość szybko zrozumiałem, że kluczem do sukcesu jest wiedza i konieczność ciągłego doskonalenia się. A pozyskiwanie i utrzymywanie klientów przede wszystkim opiera się na dobrze zbudowanych relacjach.

To był początek lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, czyli czasy, w których słowo „szkolenie” kojarzyło się raczej z „praniem mózgu” niż edukacją i nie miało zbyt wielu zwolenników. Mimo to, postanowiłem się rozwijać i szukać właściwych nauczycieli. Zawsze starałem się docierać do najlepszych praktyków z dziedziny, z którą chciałem się zapoznać.

To nie zabrzmi zbyt skromnie, ale dość szybko okazało się, że mam naturalne predyspozycje do przekazywania zdobytej wiedzy innym. Jednak nie od razu zdecydowałem się zostać tzw. trenerem czy nauczycielem. Uznałem, że zanim zacznę kogokolwiek uczyć, muszę zdobyć własne doświadczenie i stać się praktykiem. Ponieważ najlepiej zdobyć doświadczenie na placu boju, postanowiłem zająć się taką działalnością, która daje najwięcej okazji do budowania relacji z ludźmi, zarówno z klientami jak i współpracownikami.

Przez wiele lat, razem z moją żoną Danusią, prowadziłem własną agencję reklamową, wydawnictwo oraz firmę organizującą targi i konferencje. Osobiście zajmowałem się sprzedażą bezpośrednią naszych produktów i usług, a także zarządzałem zespołem handlowców. Ogromną wiedzę dał mi również kontakt z wieloma osobami związanymi z międzynarodowym marketingiem sieciowym. W każdej z tych działalności nabywałem doświadczenie w zakresie budowania relacji.

Z czasem zauważyłem, że coraz częściej moja współpraca z różnymi firmami nie ogranicza się tylko do zakupu proponowanych przeze mnie produktów czy usług. Coraz częściej dotyczyła edukacji ich właścicieli i pracowników w zakresie umiejętności związanych z technikami sprzedaży, zarządzaniem lub reklamą. Kiedy pojawiły się pierwsze propozycje poprowadzenia zorganizowanych szkoleń dla zespołów handlowców, uznaliśmy, wraz z moją żoną, że nadszedł czas na sfinalizowanie planu stworzenia firmy szkoleniowej.

Mniej więcej w tym samym czasie wielu naszych znajomych, co raz częściej, zwracało się do nas z prośbą o poradę w kwestiach małżeńskich i wychowawczych. Okazało się, że dla części z nich nasze małżeństwo i sposób, w jaki wychowywaliśmy naszą córkę, były odbierane jako wzorcowe. To szczególne wyróżnienie potraktowaliśmy, jako dodatkowy bodziec do jeszcze bardziej wnikliwego zgłębiania tematu budowania relacji.

Uznaliśmy, że na tym etapie koniecznie należy uzupełnić naszą wiedzę i doświadczenie o edukację akademicką. To zaowocowało ukończeniem pięcioletnich dziennych studiów psychologicznych i dyplomem psychologa wspomagania rozwoju. Wcześniejsza wiedza i doświadczenie w połączeniu z tą uzyskaną na studiach pozwoliły na dopracowanie naszej oferty szkoleniowej i ukierunkowanie jej na zagadnienia związane z tematyką budowania relacji w bardzo szerokim tego słowa zakresie.

Dziś motto naszej firmy – „Zbuduj relacje, a zbudujesz wszystko!” jest nadrzędną dewizą, którą kierujemy się zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Odważnie możemy stwierdzić, że staliśmy się w tej dziedzinie ekspertami i dzięki temu z czystym sumieniem możemy dzielić się tą wiedzą z naszymi klientami, którymi są zarówno pary małżeńskie, rodzice i nauczyciele, jak i przedsiębiorcy i pracodawcy

Prowadzimy szkolenia grupowe i indywidualne konsultacje. Treści edukacyjne oparliśmy o własne, prowadzone przez wiele lat, obserwacje, badania i analizy dotyczące sfery relacji międzyludzkich. Pozwoliło nam to opracować autorskie programy szkoleń, które ciągle doskonalimy, w oparciu o nowe przykłady, spostrzeżenia i wnioski.

Szkolenia prowadzimy z dużą dozą humoru, dzięki czemu wszyscy świetnie się bawią, a przy okazji uczą.